Przetarg na remont kładki – otwarcie ofert
Kładka nad wykopem kolejowym pomiędzy ulicami Jana Pawła II i Dąbrowskiego wymaga pilnego remontu. Obiekt od kilku miesięcy pozostaje nieczynny, dla wszelkiego rodzaju ruchu, z powodu złego stanu technicznego. Sytuacja wkrótce powinna się zmienić, w tegorocznym planie budżetowym znalazły się środki na ten cel, więc można było ogłosić przetarg. Do przetargu przystąpiło 6 firm, a 12 marca nastąpiło otwarcie ofert. Jeżeli zostaną spełnione wymogi formalne, to umowę ze zwycięską firmą powinniśmy podpisać na początku kwietnia.
-Jeżeli uda podpisać się umowę to będziemy chcieli żeby wykonawca jak najszybciej przystąpił do pracy. To bardzo ważny punkt komunikacyjny w mieście, część tzw. osi zielonej, a do tego, dla osób mieszkających po stronie ulicy JP II, wygodne i szybkie dojście np. do budynku Poczty Polskiej, czy „skrót” do Urzędu Miasta. Mamy zatem świadomość, jak ważne jest przeprowadzenie remontu, w możliwie jak najkrótszym czasie. To co nas w takich sytuacjach tradycyjnie ogranicza to finanse, procedury i wszelkie formalności, których trzeba dopełnić, działając w ramach jednostki budżetowej. Dziś na szczęście jesteśmy już na etapie rozstrzygania przetargu – mówi Arkadiusz Bąk – dyrektor MZUiM Tychy.
Wykonawca otrzyma dwa zadania: wyremontowanie obiektu mostowego oraz wykonania przejścia naziemnego przez ul. Jana Pawła II.
W ramach remontu wymieniona zostanie nawierzchnia kładki - oznacza to zdjęcie dyliny i drewnianych belek poprzecznych, a następnie ułożenie nowych. W trakcie dokładnej analizy stopnia degradacji obiektu, okazało się, że konieczne jest także przeprowadzenie remontu skrzydła północno-zachodniego. W tej sytuacji wykonawca zobowiązany zostanie do rozebrania istniejących i postawienie nowych ścian żelbetowych. W ramach drugiego zadania powstanie naziemne przejście dla pieszych przez ul. JP II, ponieważ dotychczasowe przejście podziemne (czyli tunel) zostanie wyłączony z eksploatacji. Wykonawca naprawi też schody i wyremontuje chodnik – łączący przejście dla pieszych i schody prowadzące do kładki.
Przewidywany koszt tej inwestycji to 1,5 miliona złotych.