2021-06-11
ROZBIÓRKA WIADUKTU NA ul. GROTA ROWECKIEGO Utrudnienia dla pasażerów pociągów
Od poniedziałku - 14.06. - rozpocznie się rozbiórka i wyburzanie wiaduktu, jaki biegnie w ciągu ul. Grota-Roweckiego. Już dzień wcześniej (od niedzieli, 13 czerwca) wprowadzone zostaną zmiany w rozkładach pociągów. Nie będzie też możliwości przejścia przez obiekt.
Trwająca na ul. Grota Roweckiego inwestycja wkracza w kolejny etap. 14 czerwca rozpocznie się rozbiórka i wyburzanie wiaduktu, a to oznacza m.in. zmiany w rozkładach jazdy pociągów.
Od 13 czerwca 2021 do czerwca 2022 roku postoje na przystanku Tychy Grota-Roweckiego zostaną zawieszone. W dniach 15-17 czerwca, 22-24 czerwca oraz 6-8 lipca nastąpi wstrzymanie ruchu pociągów na odcinku Tychy-Tychy Lodowisko. Przewóz podróżnych będzie realizowany autobusami komunikacji zastępczej S4. Autobusy komunikacji zastępczej również będą pomijać przystanek Tychy Grota- Roweckiego.
Utrudnienia dotyczą także pieszych. Dotychczas mogli się oni poruszać po jednej stronie obiektu. Od najbliższego poniedziałku nie będzie już możliwości przejścia przez wiadukt. Ruch pieszy zostanie skierowany na kładkę w rejonie D.H. City Point.
Przypomnijmy, że początkiem maja obiekt został zamknięty. Objazd prowadzi ulicami: Dąbrowskiego, Wyszyńskiego i Jana Pawła II oraz ul. Jana Pawła II,
al. Bielską i al. Niepodległości. Wyznaczono też zmiany w rozkładach autobusów
i trolejbusów.
- Przebudowa wiaduktu w ciągu ul. Grota-Roweckiego nad torami PKP to jedno
z kluczowych zadań drogowych, jakie aktualnie są realizowane w naszym mieście - mówi Artur Kruczek, dyrektor Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach. - Zdajemy sobie sprawę, że prace łączą się z dużymi utrudnieniami, ale to był już ostatni moment, by zareagować.
W ramach inwestycji powstanie też nowa kładka, z której będą mogli korzystać piesi i rowerzyści. Zlokalizowana będzie w odległości około 35 m od ul. Grota-Roweckiego po stronie południowo-wschodniej.
Planowo kładka ma być gotowa do połowy grudnia 2021, natomiast wiadukt do lipca 2022 roku. Łączny koszt zadania wynosi ok. 10 mln zł, z czego 3,7 mln zł stanowi dofinansowanie z subwencji ogólnej budżetu państwa. Wykonawcą zadania jest wyłoniona w drodze przetargu firma Mostostal Kielce S.A.
Galeria zdjęć