Zjazdy
Informacja dotycząca zjazdów
Zapewnienie dojazdu do nieruchomości umożliwiają “zjazdy”. Zgodnie z art. 4 pkt. 8 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2004 r. Nr 204, poz. 2086 ze zm.) “zjazd” jest to połączenie drogi publicznej z nieruchomością położona przy drodze, stanowiące bezpośrednie miejsce dostępu do drogi publicznej.
Ze względu na warunki techniczne dokonuje się podziału zjazdów na:
- zjazd publiczny - określony przez zarządcę drogi, jako zjazd, co najmniej do jednego obiektu, w którym jest prowadzona działalność gospodarcza,
a w szczególności do stacji paliw, obiektu gastronomicznego, hotelowego, przemysłowego, handlowego lub magazynowego,
- zjazd indywidualny - określony przez zarządcę drogi, jako zjazd do jednego lub kilku obiektów użytkowanych indywidualnie (np. budynek mieszkalny).
Zgodnie z art. 29 ustawy o drogach publicznych budowa lub przebudowa zjazdu należy do właściciela lub użytkownika nieruchomości przyległych do drogi, po uzyskaniu,
w drodze decyzji administracyjnej, zezwolenia zarządcy drogi na lokalizację zjazdu lub przebudowę zjazdu (dotyczy to zjazdów
do dróg publicznych). Lokalizacja zjazdów
z dróg wewnętrznych podlega uzgodnieniu.
Procedura uzyskania zgody na budowę lub przebudowę zjazdu
WYMAGANE DOKUMENTY
- Wypełniony wniosek o wydanie zgody na lokalizację (pobierz wniosek) lub przebudowę zjazdu (pobierz wniosek);
- Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej (82,00 zł w przypadku zjazdów publicznych prowadzących do conajmniej jednego obiektu, w którym będzie prowadzona działalność gospodarcza, nie dotyczy zjazdów do budynków mieszkalnych);
- Mapę sytuacyjną w skali 1:25 000 lub 1:10 000;
- Mapę sytuacyjno wysokościową w skali 1:500 lub 1:1000 - plan zagospodarowania terenu działki z wyrysowanym i zwymiarowanym zjazdem (bądź wskazaną wnioskowana lokalizacją tego zjazdu);
- Kopię wypisu z rejestru gruntów potwierdzająca prawo do władania nieruchomością;
- Kopię decyzji WZiZT (nie dotyczy przebudowy istniejącego zjazdu);
- Kopię udzielonego pełnomocnictwa, (jeżeli w imieniu właściciela posesji lub parceli występuje pełnomocnik) wraz z kopią opłaty skarbowej
w kwocie 17,00 zł;
- Inne - w zależności od rodzaju planowanej inwestycji mogą być wymagane dodatkowe dokumenty;
Wpłat należy dokonać na konto: Urząd Miasta Tychy, al. Niepodległości 49, 43-100 Tychy nr konta 13-1020-2528-2252-0999-9999-9999
Po uzyskaniu decyzji zezwalającej na lokalizację zjazdu inwestor przed uzyskaniem pozwolenia na budowę zjazdu zobowiązany
jest uzgodnić projekt budowlany zjazdu z zarządcą drogi.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Miejskiego Zarządu Ulic i Mostów w Tychach
ul. Budowlanych 59 (II piętro)
43-100 TCHY
Szczegółowych informacji mogą Państwo zasięgnąć w siedzibie MZUiM Tychy, pokój 219 lub telefonicznie 227-70-06 wew.23